Rätt solskydd för dig

Sol och ljus är underbart och hälsobringande, och vi kan knappast få för mycket av det här i Sverige. Men när det blir för mycket av det goda, är det bra att själv kunna styra över hur mycket solljus man vill ha. Det gäller dock att välja rätt typ av solskydd och naturligtvis ska det monteras säkert.
Svenska Solskyddsförbundet utbildar och ställer krav på sina medlemmar för att du ska känna dig trygg. Våra medlemmar är proffs och de kan hjälpa dig att hitta den markis, persienn eller gardin som passar just ditt behov, ditt hus eller din lägenhet.
Våra medlemmar kan dessutom lämna en unik, utökad 3-årig garanti.

3 års garanti

Köp dina solskydd tryggt och säkert av våra medlemsföretag.

Förbundet ställer mycket höga krav på medlemsföretagen, och därför får du trygghet, kvalitet och kunnande när du väljer att köpa solskydd av en medlem. Med stöd av Svenska Solskyddsförbundet kan medlemsföretagen dessutom lämna en ytterligare kvalitetsförsäkran i form av en unik 3-års garanti på ett brett urval av solskyddsprodukter till konsumenter (privatpersoner).

Här kan du läsa mer om vår garanti.

Inspiration

Ett bra flexibelt solskydd släpper in ljus och värme i lagom mängd och skärmar av när det behövs. På köpet kan man få mindre buller och en behaglig akustik, och skydd mot såväl oönskad insyn, inbrott och insekter. Dessutom är det snyggt! Färg, form, mönstrat eller enfärgat; valfriheten är stor, och valet är ditt.

Kunskap

Valmöjligheterna är stora när det gäller solskydd och att skydda sitt hem från solen är bra både för hälsan och hushållsekonomin. Men det kan vara klokt att fundera på vad man vill ha ut av sitt solskydd, innan man bestämmer sig. Vad är problemet? Är det för varmt, för ljust, blänker det i TVn eller vill du skapa ett ombonat uterum? Vi har samlat lite solskyddskunskap som hjälper dig att välja typ av solskydd.