Vad är Svenska Solskyddsförbundet?

Svenska Solskyddsförbundet är en branschorganisation för företag verksamma som komponenttillverkare, grossister, producenter och detaljister inom solskyddsbranschen.
Förbundet är rikstäckande med 104 medlemsföretag (2019)
från Skellefteå i norr till Malmö i söder.

Solskyddsförbundet vill både verka för medlemmarnas bästa och vara en aktiv samhällsaktör.
Vi vill främja en robust och juste bransch som levererar vackra, säkra och miljömässigt hållbara solavskärmningar för människors hälsa och komfort i vardagen.

Aktuellt på Solskyddsförbundet

Alla nyheter
25 nov

Årets vinnare av Solskyddspriset korade

Vinnare av 2020 års Solskyddspris korades den 19 november på Solskyddsförbundets kongress, som i år var en helt digital tilldragelse. I kategorin för kommersiella byggnader vann Alusol AB och vinnare i kategorin för privata byggnader blev My Window AB.
24 nov

Ny ordförande i Solskyddsförbundet

Svenska Solskyddsförbundet har en ny ordförande: Mattias Klasson, vald på kongressen 19 november. Detta innebär att förbundet inte bara får ett tillskott i form av Mattias som person och ”vanlig” ordförande, utan även ett resurstillskott,  eftersom ordföranden kommer att verka i förbundet på halvtid.
06 nov

Vi hälsar Solskyddsdesign välkomna som nya medlemmar i Solskyddsförbundet

Vi är glada att hälsa Solskyddsdesign i Nacka Strand välkomna som nya medlemmar i Svenska Solskyddsförbundet!
15 sep

Säker och solig Solskyddsgolf

En av de viktigaste och trevligaste branschträffarna för oss i solskyddsvärlden genomfördes i Knistad den 10-11 september 2020. En säker och solig Solskyddsgolf drog nästan 70 deltagare i år igen.

Forskning & Utveckling

En av Svenska Solskyddsförbundets hörnstenar är att stötta forskning och främja olika sorters utvecklingsarbete, vars resultat gynnar våra medlemmar och vår bransch.

Utbildning

Kunskap och utbildning är centrala delar av vår verksamhet. Vi utbildar först och främst våra medlemmar, för det gynnar i sin tur deras kunder som kan känna sig trygga med sitt val av leverantör eller samarbetspartner.

Nedladdningar

Vi har samlat mycket information och dokumentation genom åren. På vår sida med nedladdningar finner du allt från inköpsguider, barnsäkerhetsbroschyrer, energiberäkningsprogram och vår tidning Solskyddsaktuellt.