Produktöversikt

Fönster- eller fallarmsmarkis, klicka här för info

Terass- eller vikarmsmarkis,  Produktblad

Screen,  Produktblad

Markisolett, klicka här för info

Restaurangmarkis, klicka här för info

Fönsterjalusi, klicka här för info

Fasad- eller utvändig persienn, klicka här för info

Invändig- eller mellanglaspersienn, klicka här för info

Rullgardin eller mörkläggningsgardin, klicka här för info

Lamell- eller vertikalgardin, klicka här för info

Plissé eller Duette, klicka här för info

Hissgardin, klicka här för info

Fönsterfilm, klicka här för info

Produkter

Sol är underbart. Sol är livgivande. Sol kan vi inte få för mycket av här i Sverige. Men det är ännu bättre när du själv kan styra över hur mycket solljus du vill ha. Hitta den markis, persienn, screen eller gardin som passar just dina behov, ditt hus eller din lägenhet allra bäst. Men tänk efter före – var faller solen in, var sitter du ofta och läser, vilka fönster behöver insynsskydd, åt vilket väderstreck vetter de största fönsterytorna, varifrån sveper nordanvinden in och planerar du kanske att bygga eller bygga ut terrassen inom kort? I Svenska Solskyddsförbundets broschyr "Solskydd" visar vi bredden på de lösningar som branschen erbjuder för ett behagligare inomhusklimat året runt.

Om du anlitar någon av Solskyddsförbundets medlemmar är du garanterad professionell hjälp och tillgång till marknadens många modeller av solskydd, solfilm och jalusier. Här kan du hitta närmaste medlemsföretag, du kan också kontakta Solskyddsförbundets kansli per telefon (0515 - 10554) eller e-mail för hjälp med att hitta din leverantör av solskydd.

www.solskydd.eu hittar du inspirerande bilder på solskyddsprodukter samt närmaste butik

Invändigt solskydd - köp barnsäkert!

Tillbud och allvarliga olyckor med linförsedda invändiga solskydd har inträffat runt om i Europa där små barn varit inblandade, tyvärr och tragiskt nog har en del olyckor inneburit att barn avlidit. EU har uppmärksammat detta och skärper nu kraven på att linförsedda invändiga solskydd ska vara barnsäkra. Dessa krav träder i kraft här i Sverige den 4 september 2014. Detta innebär att linförsedda invändiga solskydd som är tillverkade från och med  4 september 2014 och som installeras i lokaler där barn i åldern 0-42 månader kan tänkas vistas såsom hem, förskolor, sjukhus, offentliga miljöer mm ska vara tillverkade och installerade på ett barnsäkert sätt. Svenska Solskyddsförbundet uppmanar alla branschföretag att följa den reviderade standarden SS-EN13120:2009+A1:2014 ”Invändiga Solskydd – Funktions och Säkerhetskrav” samt att produkter och säkerhetsanordningar ska vara provade enligt standarderna EN 16433 ”Invändiga solskydd - Skydd mot strypfara - Provningsmetoder ” och EN 16434 ”Invändiga solskydd - Skydd mot strypfara - Krav och provningsmetoder för säkerhetsanordningar”.

Vad ska du tänka på när du vill försäkra dig om att dina invändiga solskydd är barnsäkra? Ladda ner Svenska Solskyddsförbundets broschyr Barnsäkert:

Barnsäkert!