Svenska Solskyddsförbundet utökar sin medlemskår

Vi hälsar GSW Rullgardiner AB i Vällingby varmt välkomna som medlem i Svenska Solskyddsförbundet. Det är otroligt roligt att få med GSW Rullgardiner, som är en mycket uppskattad leverantör bland sina kunder, i vårt förbund . Vi ser fram emot ett mycket bra samarbete med Kenneth Mattsson och hans personal på GSW.

Svenska Solskyddsförbundet har idag ca 80 medlemsföretag som är spridda från norr till söder. Våra medlemsföretag garanterar Trygghet, Kvalitet och Kunnande vid köp av solskydd, dessutom har de Ljus, Design och Energi som excellensområden - här hittar du våra medlemsföretag

Om GSW Rullgardiner:

Företaget startade 1954 i Sundbyberg. I början tillverkade GSW bara rullgardiner, de flesta i papper (blått & beige) till återförsäljare i Stockholm. Många av dessa återförsäljare har vi fortfarande kvar som kunder! Företagsnamnet kommer från initialerna i de första ägarnas efternamn, Gewalt, Ståhlqvist och Wennman.

Tillverkning
Samtliga produkter tillverkas efter måttbeställning och levererar till ett 60-tal återförsäljare i Stockholmsregionen. Affärsstrategin är att leverera hantverksmässigt gjorda produkter med hög kvalitet, erbjuda hög servicenivå och mycket korta leveranstider.

Sortimentet
Inköp av råmaterial görs framförallt i Sverige och Norden. Vi använder bl.a specialtyger från Almedahls väveri i Kinna samt Strömma Sweden. Rör, hållare och beslag kommer från Finland.

Miljödiplomerade
Under 2003 började vi att arbeta mer miljöinriktat genom att delta i Stockholms stads miljödiplomutbildning. I mars förra året fick vi motta vårt första miljödiplom i Stadshuset som bevis på att vi genomgått utbildningen och klarat den obligatoriska miljörevisionen.

Hemsida: www.gsw.se